حاشیه

معرفی سریال سپر – The Shield

معرفی سریال سپر – The Shield

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معرفی سریال سپر -  The Shield

نام سریال : سپر- The Shield

  • خالق: شاون رایان
  • سال پخش: ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸
  • تعداد قسمت‌ها: ۸۸
  • ژانر: درام، جنایی و دلهره‌آور
  • میانگین امتیازات The Shield در IMDB: ۸.۷

 

 

بازیگران : مایکل چیکلیس، کاترین دنت و رید دیاموند و…

 

 

خلاصه سریال 

 ماجرای حوزه‌ای از پلیس لس آنجلس را نمایش می‌دهد که درست در داخل شهر قرار دارد. در این ناحیه، برخی از نیروهای پلیس خیلی هم درست‌کار نیستند. آن‌ها اگر بخواهند، هم قوانین را زیر پا می‌گذارند و هم علیه دیگر همکاران خود کار می‌کنند؛ تا بلکه به این طریق هم خیابان‌ها را ایمن نگه دارند و هم منافع شخصی خود را حفظ کنند.

سریال سپر تا حد زیادی مورد تحسین و استقبال منتقدان قرار گرفت و به‌صورت گسترده به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین آثار تلویزیونی تاریخ شناخته می‌شود. 

 

درباره سریال 

شیلد (نشان پلیس) یک سریال درام آمریکایی است که در 12 مارچ 2002 از شبکه ی FX با بازی Michael Chiklis به تلویزیون آمد و بعد از هفت فصل در سال 2008 به کار خود پایان داد. شناخته شده به خاطر به تصویر کشیدن افساران فاسد پلیس، در ابتدا عنوان سریال “رمپارت” بود، رمپارت یکی از بخش های پلیس لس آنجلس بود که بعد از رسوایی که به رسانه‌ها کشید به دلیل افسران فاسدش شناخته شد. بعد از شکایت پلیس لس آنجلس شبکه اسم سریال را به شیلد تغییر داد. شان رایان این سریال را برای کمپانی فاکس و سونی تهیه کرد و نتیجه ی کار از شبکه ی FX پخش شد.

بازیگران مشهور زیادی در سریال ایفای نقش کردند که از آنها میتوان به گلن کلوز که در فصل چهارم نقش زن اصلی بود، فارست ویتاکر که در فصل پنجم و ششم به عنوان بازیگر مهمان وارد میشود. فرانکا پونته که در فصل پنجم بازی کرد و لوری هولدن که با او در سریال واکینگ دد آشنا هستید.
سریال نقدهای بسیار خوبی از منتقدان دریافت کرده است و چندین و چند جایزه از جوایز معتبر آمریکا کسب کرده است. در سال 2002 برای فصل اول موفق به کسب جایزه ی بهترین سریال درام را از گلدن گلوب شد و جایزه ی بهترین بازیگر مرد نقش اول را همان سال مایکل چیکلیز از مراسم گلدن گلوب و امی به خانه برد.

شیلد درباره ی یک بخش از پلیس لس آنجلس است که در منطقه ی ساختگی “فارمینگتون” (به اختصار فارم یا مزرعه) است که از یک کلیسای متروکه به عنوان پاسگاه استفاده میکنند. در این حوزه یک گروه از کاراگاهان وجود دارد که به گروه ضربت معروف هستند، یک یگان ضد فعالیت های گنگستری از بخش CRASH پلیس رمپارت الهام گرفته شده اند.

کاراگاه ویک مکی، رهبر گروه ضربت است که از این گروه های از دوست های نزدیک ویک تشکیل شده است، شین وندرل، کورتیس لمانسکی و رانی کاردوکی. گروه ضربت از روش های غیر اخلاقی و غیر قانونی زیادی استفاده میکند تا صلح را به خیابان ها بیاورد و در این کار هم موفق هستند، هرچند از کنار فعالیت های غیرقانونی و دزدی هم سودی به جیب میزنند. در ادامه ی سریال تلاش این گروه را برای حفظ از افشا شدن جنایت هاشون میبینیم.

منبع: انتخاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا